De 5 Belangrijkste Voordelen van Hosted VoIP

Hosted VoIP diensten kunnen worden opgenomen in de overkoepelende groep van zakelijke VoIP diensten en maakt het mogelijk om oproepen te beheren. De opdracht van de VoIP installatie is om oproepen van en naar het huidige telefoniesysteem en -installatie van de klant door te sturen. Hosted VoIP biedt bedrijven de mogelijkheid te besparen op de aankoop van dure VoIP installaties.

Hosted VoIP diensten vereist pakketgeschakelde telefonie om oproepen door te sturen over het internet in tegenstelling tot circuitgeschakelde telefonie, die een integraal onderdeel vormen van openbare geschakelde telefoonnetwerken (PSTN’s).

De 5 belangrijkste voordelen van Hosted VoIP services zijn als volgt:

  1. Utilistisch opzicht: Hosted VoIP biedt de gebruikers uitgebreide functionaliteiten aan en versterkt de professionaliteit van het bedrijf. Een bedrijfsgeoriënteerde Hosted VoIP telefooncentrale biedt doorgaans functionaliteiten zoals CRM links en click to dial, vaste en mobiele integratie, geïntegreerde communicatie, Skype voor zakelijk gebruik, uitgebreide callcenter verslagen, wachtsysteem en integratie met Outlook aan.
  2. Flexibiliteit: De integratie van Hosted VoIP in kantooromgeving leidt tot een sterke groei van het bedrijf. VoIP systemen zijn een snellere vorm van communicatiesystemen omdat deze niet in verbinding staan met andere toestellen. Als een bedrijf zijn IP-verbindingen wilt uitbreiden, dan kan dit probleemloos worden gerealiseerd.
  3. Vaste vergoeding: De serviceprovider rekent doorgaans een vast maandelijks bedrag aan in overeenstemming met de nodige functionaliteiten. Het is ook afhankelijk van het aantal werknemers. Daarom kan een bedrijf enkel kiezen voor bepaalde functionaliteiten van Hosted VoIP diensten en enkel voor deze functionaliteiten betalen.
  4. Registratie en controle van oproepen: Deze functie is essentieel voor bedrijven die gebruik maken van een uitgaand salesteam. Bijvoorbeeld, in een wervingskantoor, kan de manager de oproepen van de werknemers bijhouden en de kwaliteit van de oproepen controleren. Deze functie laat de gebruiker toe om een oproep op te nemen voor zakelijke doeleinden.
  5. Kosteneffectief: Een groot voordeel van het gebruik van Hosted VoIP diensten is dat ze zeer kostenbesparend zijn voor een bedrijf. Volgens statistieken kunnen bedrijven meer dan 70% besparen op kosten opgelopen door abonnementen en zakelijk telefoonverkeer. Bovendien, VoIP systemen worden aangeboden met een bundel die doorgaans niet wordt aangeboden door telecomproviders die een PBX systeem verkiezen.

Het integreren van een CRM systeem met een Hosted VoIP systeem zal nieuwe functies in het bedrijf binnenbrengen. Het zal de klantenservice naar een heel nieuw niveau brengen zelfs voor de kleinste ondernemingen. Dit betekent ook dat meer oproepen kunnen worden behandeld per dag en de resultaten van het sales team zullen ook verbeteren.